第136問

2022年度沖縄県公立高校入試その2

次の対話文の(  )内の語を正しい順番で並び替えなさい。

A:Let's go shopping after school today.

B:I'm sorry I can't. My mother ( me/ come / to / back / told ) by 6 p.m.

正解

A:Let's go shopping after school today.

B:I'm sorry I can't. My mother told me to come back by 6 p.m.

拙訳

A:今日の放課後買い物にいきましょう。

B:すみません。行けません。母が私に6時まで帰ってくるようにと言いました。

解説

My mother told me to come back by 6 p.m.
母は私に6時までに帰ってくるように言いました。
My mother wanted me to come back by 6 p.m.
母は私に6時までに帰ってきてほしかった。
My mother asked me to come back by 6 p.m.
母は私に6時までに帰ってくるように頼んだ。
My mother helped me come back by 6 p.m.
母は私が6時までに帰ってくるように手伝った。
My mother let me come back by 6 p.m.
母は私を6時までに帰らせた。