第141問

2023年度国立高専入試その4

次の対話文の(  )内の語を正しい順番で並び替えなさい。ただし、文頭にくる語も小文字にしてあります。

A:What time are we going to meet?

B:How about three o'clock in the afternoon?

A:OK, but I have something to do after lunch. ( don't / for / if / I'm / me / wait ) late.

B:Sure. I understand.

正解

A:What time are we going to meet?

B:How about three o'clock in the afternoon?

A:OK, but I have something to do after lunch. Don't wait for me if I'm late.

B:Sure. I understand.

拙訳

A:今日、駅で何時に待ち合わせますか?

B:午後の3時はどうですか?

A:わかりました。しかし、私は昼食後、しなければならないことがあります。もし私が遅れても、私を待ってはいけません。

B:わかりました。

解説

wait for 待つ

late 遅れる

You must not be late for school. 学校に遅れてはいけません。